Pages

16 Eylül 2010 Perşembe

Fikir Toplama Kampı'02 başvuru süreci başladı!!!



FikirSizler beklenilen 2. büyük etkinliği ile geliyor!!!

Bekleneni getiriyoruz; ama umulmadık bir şekilde, doludizgin, enerjik, taptaze, yaratıcı, hayret verici, heyecanlandırıcı, harekete geçirici bir şekilde geliyoruz.

Bütün bunları getiren ekip olarak, nehir gibi, bazen sakin, bazen coşkun, bazen deli akıyoruz. Nerede doğduğumuzu, nereye gittiğimizi biliyoruz; sizi de aktığımız yerlerde bulursak yolculuğumuza katmak istiyoruz. Kurumayacak olan bu nehir, ilerliyor, ilerliyor; vardığı noktada birikiyor; çoğalıyor ve taşıyor… Sonunda okyanuslara dökülüyor…

Ama korkmayın! Bizi bulmanız hiç de zor değil; bu sefer yolumuz İstanbul boğazından geçiyor. Gelin FTK’02 de Bahçeşehir Üniversitesi’nin Beşiktaş kampüsünde buluşalım!

Ayrıntılı bilgi ve başvuru için : http://www.fikirtoplamakampi.com

Doğa ERYİĞİT

26 Haziran 2010 Cumartesi

Anahtar Fikri


Önümüzde büyüyen ağır kapılarla ve ardındaki dünyayı MERAK'ımızla başladı her şey. Biz hiçbir kapının açılmaz olduğuna inanmadık ve neden olmasın(!)lar çoğalttık birlikte. Dün yarını düşünürken, bugünün tablosu ve bugün düşlediğimiz -yarın gerçek olacak- yarınların tablosu vardı ve var hedeflerimizde.


Ataletten kurtulmuş, harekete geçmiş, inanmış, üreten üniversite gençleri. büyük adamlar olmanın genç yaşta attığı tek bir cesur adımla başlayacağını bilen üniversite gençliğiyiz biz. FikirSizler'iz.


Anahtar deliğinden bakmanın dişimizin kavuğuna bile gitmediğini bilmenizi isteriz. Biz doğru "anahtarın" arayıcısı, vizyonlarındaki yere koşan genç beyinleriz. Doğru "anahtarın" FİKİR olduğunu bilenleriz. Fikirle açtığımız her kapıda üniversite gençliğinin ne büyük işler başarabileceğine inancı çığ gibi büyüyen ekibiz.


Fikri anahtar edinen bir toplumun açtığı her kapının ardı hep yeni kapılar sunar. Üreterek bitmeyecek yolculuğumuzda fikirlerini anahtar edinenlerle "sıraüstü, üretken, eğlenceli, dost, verimli, doğru, dinamik.." bir hayatı yönetiyoruz. Biz genciz ve geleceğiz bu yüzden ülkemizin gelecek projesini ve böylece kendi kişisel gelecek projelerimizi her geçen gün çoğalan anahtarlarımızla yazıyoruz.

Fikirlerini anahtar edinen Sizlerle geleceğe..

24 Mayıs 2010 Pazartesi

Sürpriz Ödüllü 4.ama(Ç)özüm Seferimiz


Ve geldik ama(Ç)özüm etkinliğimizin ilk serisinin sonuncusuna..4.ama(Ç)özüm etkinliğimiz bildiğiniz üzere sürpriz ödüllüydü.Heyecanı arttırmak için ön konuşmayı uzun tutmak gerekirdi tabiki de :) Biz de uzun uzun anlattık; FikirSizler nedir, ne yapar, Fikir Toplama Kampı nedir, nasıldır..

Sonrasında ama(Ç)özümün işleyişine geçildi. Alanında ilk olan bir firmaya ait bir malzeme gösterdi yüzünü. Evet ödül şuydu; gruplar bu malzeme ile yeni ürünler ortaya çıkaracak ve fikrinin peşinde koşan grup o projeyi firma aracılığı ile hayata geçirip edinilen kazancın yarısına sahip olacak... Gerçekten de katılımcıların ilgisi daha da arttı çünkü üniversiteye giderken şirket kurmaya bu kadar yakın oldular bir anda ve başladılar derin derin düşünmeye. Zor bir işti ne de olsa. Teknik bilgi gerektiriyordu bazen ama önemli kısım da burdaydı. Teknik bilgiden zaman zaman yoksun olmamız hayal gücümüzün önüne geçemedi.

45 dakika süren düşünme süremizin ardından gruplar her zamanki gibi fikir sunumlarını gerçekleştirdiler ve bu süreç karnımızı acıktırdı. Bu sefer gerçekten de çok düşündüp zorlanmıştık ama bir o kadarda eğlenmiştik. Sohbetler eşliğinde birbirinden güzel kurabiye ve sarmaların bulunduğu kokteylimize geçtik:) Sildik süpürdük ortalığı :)

Sonrasında ise vapurumuzun üst katında hava aldık; oksijenimiz bitmişti malum :) Bir ama(Ç)özüm etkinliğinin sonuna daha geldik. Akıllarda ve kalplerde yer edindiysek çok mutluyuz. FikirSizler'in bir projesi olan ama(Ç)özüm etkinliğimizin 1. serisi sona ermiş bulunmaktadır.Bizi yalnız bırakmayan arkadaşlarımıza en içten teşekkürlerimizi sunuyoruz.

Çok yakında ama(Ç)özüm etkinliği farklı bir platformda devam edecektir..Görüşmek üzere arkadaşlar. Bizi izlemeye devam edin...

22 Mayıs 2010 Cumartesi

FikirSizler Mutfağı...


FTK'da girdi ilk kez amatör eller mutfağa. Günler öncesinden alınan kararlar, kafaları kurcalayan sorularla girildi lezzet sırlarıyla dolu mutfaklara. E nede olsa ilk merhabalar denilecekti o akşam Gelişim Platformu'nda, kim ne sever ne sevmez, bu yapılanlar yeter mi bilinmez. Olsun dedik hep birlikte, bize bizim cesaretimiz, yaptıklarımıza katacağımız FikirSiz sevgimiz yeter dedik.

Dediğimiz gibi de olmuştu, atlatmıştık ilk ve en zor günümüzü. Hiçte korktuğumuz gibi olmamıştı, nerden bilebilirdik FTK'lıların bu kadar sıcak, içten ve bizden olabileceğini.

Bir başka heyecana daha atıldık FikirSizler olarak. Ama(ç)özüm denilen birşey yapacaktık şimdi de. FikirSizlerin fikirsiz kafasında dolanan onca sıradışı fikir... Mesela mı? Kuru üstü plav demişti o an uzakta olsa da aslında hep yanımızda olan bir ses. Yaşasın dedim kendi kendime. E artık mutfağa girmeye gerek yoktu bu amatör ellerle ( her ne kadar ıslak kek üstadı olsam da). Ama daha cazip fikirler almıştı kuru üstü plavın yerini ve yine mutfak yolu gözükmüştü hepimize. Bursalarda anne eliyle hazırlanıp burda FikirSiz ordusunu doyuran börekler, formatı biraz değiştirilmiş ıslak kekler, büyük emeklerle yapılmış turtalar, hazıra kaçan çakal FikirSizlerin satın aldığı kurabiyeler, mutfak annemizden gelen tatlılar, vapurun olmazsa olmazı simitimiz ve sevgilisi...

4. ve son Ama(ç)özüm'de geldi çattı. Börekler, sarmalar, kekler, kurabiyeler, tabi ki yine simitimiz kaşarımız... Ama unutmuyoruz heyecanımızı, kocaman FikirSiz yüreklerimizin sevgisini tatlımıza tuzlumuza katmayı. Biliyoruz ki biz onlarla ustayız. E hadi afiyet olsun o zaman =) ( He! Yaşasın demiştim ya kendi kendime, aslında ne kadar gereksiz olduğunu şimdi anlıyorum o ifademin. Meğerse ne büyük bir hazmış yüreğinin çarptığı insanlar için mutfağa girmek =))


10 Mayıs 2010 Pazartesi

2.amaçözüm seferimiz


25 Nisan Pazar günüydü... Bir ama(Ç)özüme daha yol almaya başladık... Vapurumuz biraz gecikmeli geldi..Ama kimse bu duruma aldırış etmedi, güneş bize göz kırparken biz yeni yeni insanlarla tanışmanın verdiği hazzı yaşıyorduk. Vapur limana yanaştı ve biz konuklarımızla yine bir sefere çıktık..

Tanışma faslından sonra soruları seçmeye gelmişti..Bu kez içine soruları koyduğumuz balonlar ile boş balonları patlatmaya başladı her gruptan bir kişi, sorusunu bulan masasına koştu hemen çözüme kavuşturmak için :)

Yine hayal dünyalarımızda dolaştık, yine Boğaz manzaraları ilham verdi bize. 1 saatlik çözüm üretme süremiz doldu ve herkes fikirlerini açıkladıktan sonra kokteyl faslımıza geçtik.Sanırım herkesin bir kez daha merakla beklediği kısım bu :)

Poğaçaları, börekleri yedikten sonra vapurun üst katına çıktık güzel güneşli havanın tadını çıkarmak için, fotoğraflar çekildik, şarkılar söyledik... Bir ama(Ç)özümün daha sonuna gelmiştik. Öyle ki kimse ayrılmak istemedi vapurdan.

FikirSizler hoşçakalın yine bekleriz diyerek uğurlamak için güverteye çıktığında kimse gelmedi...Gelenler sonrasında tekrar binip tekrar hoşçakalın bile dedi. Evet hala neyi bekliyorsunuz ? Siz de geliniz ve lütfen gitmeyiniz!

1.ama(Ç)özüm seferimiz



11 Nisandı... İlk amaçözüm etkinliğimizi gerçekleştiriyor olmanın heyecanı ve mutluluğu vardı hepimizde... Ne de olsa ilkler bir başka olur :)

Katılımcılarımızı iskeleye en yakın yerden karşıladık güleryüzlerle. Vapurumuza konuk oldular ve başladık hafiften yol almaya. Herkeste bir merak vardı. Onları hiç bekletmeden önce FikirSizler'i anlattı Fatih, ardından ana projemiz Fikir Toplama Kampı'nı da Yunus. Sonrasında ise ama(Ç)özüm'ün işleyişini Seval arkadaşımız anlatmaya başladı. Öyle heyecanlı anlattı ki herkes hemen başlasın diyordu.

Öncelikle içinde sorularımızın bulunduğu deniz kabuklarını seçti gruplar, açılan soru kağıtları ile rengarenk keçeli kalemler ve kağıtlar çözümlerimize eşlik etti.1 saatlik çözüm üretme zamanımız ''Gemilerde taaalim var :) '' şarkısı ile bitirildi ve her grup tek tek çözümlerini açıkladılar.

Öyle çözümler ortaya çıktı ki ''vaaaov'' dedik, alkışladık..En son olarak da tabikii de karnımızı acıktırmıştı Boğaz havası... Hamarat FikirSiz kızlarının ellerinden çıkan kurabiyeler,börekler,kekler,poğaçalar ruhumuzu da midemizi de doyurdu.

Eminönü'nden kalkan vapura binip çözümler üretelim diyesiniz geldi biliyoruz.Siz yeter ki çözüm üretmek isteyin, FikirSizler size destek olur !

Sorunlar hep çoktu! Ama Çözüm?


Sorunların çok olduğu bir ülkede yaşamak insana bazen bir şeyler üretme yolunda motive sağlayabilir, hatta ne kadar sorun var ise bir o kadar da çözümün olduğunu söylemek yalan olmasa gerektir. Şu anda hayatımızı kolaylaştıran çoğu gerçek, bir zamanlar sadece bir proje, ondan önce sadece bir fikir, ondan önce ise belki de sadece bir yok kavramından ibarettir.

Gelecege damgasını vuran projelerin ön aşaması, yani Projeye Bir Kala'sını fikir aşamasını gerçekleştirmek için,hep konuşulan sorunlara çözüm bulma ya da yepyeni fikirler üretmek,düşünmeyi ve üretmeyi ögretmek için ama(ç)özüm dedik biz. Evet, FikirSizler olarak ne yapmak istedigimiz belliydi: Üniversiteli bizlere üretme yolunda düşünmeyi ögretmek ve böylece Üreten Bir Gençlik ,Üretken Bir Türkiye sağlamaktı amacımız... Peki neden Çözüm vapurdaydı? Bunca yıl hep sorunlar karada konuşulmuştu, biz ise çözümü mavide bulmak istedik .Duvarların etrafımızı sardıgı bir yerde sınırlanmak istemedik. İstanbul bize ilham kaynağı olsun diye Boğazı seçtik..

Ama(ç)özüm'den çıkan fikirlerini beğenen ,hayata geçirmek isteyen arkadaşlar FikirSizler'e bağlı kurulacak ekiplerin içinde bu fikirlerini önce projeleştirmek, sonrada bu projeleri hayata geçirmek için çalışabilecekler.

Ama(ç)özüm'ün birinci serisi yani ilk dördü için vapur konsepti seçildi.İkinci ,üçüncü ve sonraki seriler ise çok daha farklı ve güzel olacak ..

Sorunlar hep konuşuldu ama çözüm? dememek için, sizin için, ama(Ç)özüm ...

9 Mayıs 2010 Pazar

FTK'yı Tanıyalım




27 Mart 2010'a kadar kimsenin tam olarak ne olduğunu bilmediği "Fikir". Dostları ve gökkuşağının renklerinde bulduğumuz fikirleri "Toplama". Zamanın kıymet bulduğu, geleceğe ve gençliğe, geleceğin emanetçisi gençlerin umut ektiği düşünmekten, eğlenmekten ve
üretmekten yorulma "Kampı".


"Fikir Toplama Kampı"

İlk dakikalardan itibaren ortak amaç etrafında toplanmanın heyecanıyla harika bir sinerjinin oluştuğu, üniversite gençliğinin kalbinin attığı yer. Kalbi olmakla kalmayıp beyninin de çalışmayı hayretle öğrendiği kamp.

Yanına sadece hayalgücünü ve takım ruhunu alıp gelenler harikalar yaratma ülkesinde fikir koşturuyorlar Fikir Haftası'nda. O kadar çok fikir çıktı ki hangisini seçsek noktasına gelindiğinde aslında ne kadar üretken beyinlere sahip bir gençlik olduğumuz gerçeğiyle yüzyüze geliyoruz iştahla. Biraz daha gidip köşeden dönüldüğünde gördüğünüz manzaraysa Picasso tablosu olmaya değer. 2 günlük sıkı, eğlenceli ve yorucu bir çalışma sonucu ortaya çıkan, üniversite gençliği olarak "Biz de varız!" dedirten projeler!


Siz haftasında proje sunumlarından sonra 2 gün boyunca eğitimcilerin tuvalinden geçiyor bu kez tablo. Ressam bile şaşkın projelerin bu denli renklenmesine ve profesyonellik kazanmasına.


Tablo sahipleriyse eğitimcilerin de desteğiyle 40 kişiden oluşan üniversite öğrencileri. Onlar artık çözüm odaklı, "Fikir üret ve harekete geç" felsefesinin temsilcileri, "FikirSizler'in" yaktığı FTK kıvılcımıyla kendi potansiyelini farkeden yeni FikirSizler. Projeler hayata geçecek, ama bitmeyecek projeler zinciri başlayacak, yeni tabloların sahipleri de yine yeni FikirSizler olacak.


Oturmaktan yorulup geleceğiniz için yola çıktığınızda biraz ilerleyip köşeden dönün, orda özünüzü yansıtan bir tablo ve o tablonun ressamları FTK takımları göreceksiniz. Tablonun sağ alt köşesine bakın,


Sevgilerle; FikirSizler

Başlık konusunda FikirSiz kaldık.

Bu FikirSizler'in kısacık bir hikayesidir.

2 artı 1 eşyalı bir öğrenci evinin Kız Kulesi manzarası(nda) başladı her şey. Kolu kırık koltuğa 2 kişi oturmama dikkatine sahip bi oluşum doğuyordu, zira bu dikkati göstermemek kalıcı hasarlara sebep olabilirdi. Önce bu denli titiz ve dikkatli olmayı öğrendi FikirSizler.

Kendine, hayallerine ve gençliğine inanan ilk kişi Yunus Becit'ti ve 8 aylık Amerika deneyiminden sonra Türkiye'ye gelip, "hadi başlayalım!" dedi. Vizyonunun nerelerde olduğunu kimsenin kestiremediği başkanımızın şu an Forbes'a kapak olmak için fotoğraf çekimlerinde olmadığından kimse emin olamaz.

Yunus'tan sonra üniversite gençliğinin harekete geçmesi, üretken olması, çözüm ve sonuç odaklı olmasına inanan ve bu hayalle harekete geçen ilk FikirSizler Okan İlmen ve bendik. Birbirini hiç tanımayan şimdilerde çok iyi 2 dost olan bu iki FikirSiz Microsoft'un düzenlediği "imagine cup" yarışmasına katılıp fotoğraf çektiler ve kaynaştılar, sonuç: önemli değil canım, dostluk kazansın :))


"
Fikren, Bedenen, İlmen Okan" bilişim dünyasına hukukla hızlı bir giriş yapacağı sinyallerini verirken insanları güldürmekten arta kalan zamanlarda sosyal medya koodinatörlüğü yapıyor ve analitik düşünceleriyle FikirSizler'e fikir katıyor.


Ben de
Seval Sönmez işte :) Farkındalık ve farklı, yaratıcı düşünebilme peşinde koşmaktayım. FikirSizler'in en güzel fikirleri için burada olduğumu söyleyebilirim. En son bu yazıyı yazarken ve FTK'02 için koştururken görülmüş olabilirim. (:


İlk başlarda FikirSizler'in
bağımsız bir oluşum olduğunu, hiçbir kurum ve kuruluşa bağlı olmadığını, logosunu, misyonunu anlamaya çalışan bize, sonraları Semra Ahmed ve Furkan Argat dahil oldu.


Furkan'ın yakınlardaki bir beyanatı: "
FikirSizler'e ilk girdiğimde üniversitenin yanında kendimi geliştirebileceğim bir yer olduğu düşüncesi vardı, artık üniversite FikirSizler'in yanında kendimi geliştirdiğim bir yer." Furkan en son FTK'01 de sorumlu olduğu projesiiçin çalışırken görüldü.


Semra ise en son
Simitçi'de bir firmaya götürülmek üzere bir ürünün ArGe çalışmasınıyaparken görüldü. :)


FikirSizler ekip olmanın ne olduğunu öğrenirken dışarıdan destek olan
Harun Eryiğit yavaşça içimize sızmaya başlamıştı bile. Derken bi baktık ki ekibe dahil olmuş, güzel de olmuş. En son damatlık provası yaparken görüldü; ama bu sırada telefonda FikirSizler üniversite temsilcileriyle konuştuğu söylentileri de var.


Günlerden Çarşamba'ydı. Çarşambalı bir kızçenin tüm neşesiyle ekibe geldiğini ve ilk başlarda olmayan bütçeyi yönetip
finans koordinatörü olmasına şahit olduk. Pazarlamaya olan merakıyla dikkatimizi çeken Aysu Öztürk, en son kedilere sataşan çocukları kovalarken görüldü:P



FTK'01 üzerine çalışıyorduk ki
Fatih Yaşar diye bir FikirSizi tanıdık. Dışardan destek olurken çalışkanlığı ve azmiyle göze çarpan arkadaşımız, ekibe dahil oldu. Son zamanlarda girişimci fikirlerle yerinde duramayan ve vizyon patlaması yaşayan Fatih'in çok yakında okulu bırakıp iş hayatına atılacağından korkuluyor.


Sonra biz böyle giderken giderken
enerjisiyle ve fotoğraf makinesiyle Şeyma Sökücü FikirSizler'in hayatına girdi. Halkla İlişkiler ve Reklamcılık'ı aynı anda okuyup iki diplomaya göz diken arkadaşımız, sık sık Bursa yollarında görülüyor.


FikirSizler'in içine ailesiyle birlikte sızma planları kuran Harun Eryiğit,
Doğa Eroğlu ile tanıştırdı bizi. Çalışkanlığıyla, yaptığı titiz çalışmalarla ve iyi yüreğiyle kalbimize taht kuran Doğa, en son düğün hazırlıkları yaparken iç işler koordinatörlüğü kapsamında "performans değerlendirme" üzerine FikirSizler'e bilgi verirken görüldü.


FikirSizler'e en hızlı girişi yapan arkadaşlardan birisi de şüphesiz
Merve Karabağlı oldu. Neşesi, dosltuğu ve girişimci ruhuyla ekibe dahil olan Merve, yıldızlardan gözünü alamıyor, orada FikirSizler'in geleceğini mi yoksa günlük falını mı gördüğü tartışma konusu ama ekibin gözü gökyüzünde olan üyelerinden yalnızca biri:) En son FTK'02 sponsorluk dosyası hazırlarken görüldü.


Fikir
Sizler
yaklaşık 8 aydır bir "fikre" inanarak büyüyor, başlarda öğrenci evlerinde yaptığımız toplantılarımız şu an simitçilerde son sürat devam ediyor (: Susam tarımının midelerde baş göstereceği şüphesi ekibin motviasyonunu ve 2011,2012,2013 ve 2014 yıllarında belirledikleri vizyonlarına inançlarını zerre etkilemiyor. Bu yazının "püf noktalarından" biri de şu:yakında bu genç, çözüm odaklı, üretken, enerjik ekip kendilerine ait yerlerinde "üretmek isteyen gençlikle" birlikte olacak. (:


 
Powered by Blogger